هدف ما تضمین کیفیت ، افزایش تولید و کاهش هزینه های شماست.

شرکت نو اندیش صنعت اسپادانا

نخستین ‌بار در كشور فولاد مباركه به تكنولوژی ساخت كنترل‌ سرعت لكوموتیو دست یافت

تهران ، شبکه خبر ، اقتصادی - صنایع و معادن 3 اسفند 1388  11:10

مسئول رگولاسیون ناحیه نورد سرد دو فولاد مباركه گفت: فولاد مباركه به تكنولوژی ساخت، نصب و راه‌اندازی كنترل‌كننده‌های سرعت لكوموتیو برای نخستین‌ بار در كشور دست یافت.

محمدرضا ممتاز افزود: فناوری ساخت كنترل كننده‌های قدیمی (درایوهای آنالوگ) حداقل مربوط به سه دهه قبل بود و مشكلاتی مانند تامین قطعات یدكی و خرابی‌های متعدد به سیستم وارد می‌كرد.

وی ادامه داد: برای حل این مشكلات در ابتدا تصمیم گرفتیم تا آنها را با نوع دیجیتال عوض نمائیم، ولی چون این كنترل كننده‌ها با سطح ولتاژ خاصی كار می‌كنند و سازندگان محدود این كنترل كننده‌ها نیز قیمت‌‌های بالایی را پیشنهاد می‌كردند، بنابراین ایده ساخت و بومی نمودن دانش تولید آن مطرح شد.

مسئول رگولاسیون ناحیه نورد سرد دو فولاد مباركه خاطرنشان كرد: با همكاری خوب واحد بهینه‌سازی
ISC و شركت نو اندیش صنعت اسپادانا برای نخستین‌بار در كشور موفق به ساخت این‌گونه درایوها با كیفیت بسیار خوب شدیم.

ممتاز اظهار داشت: از آنجایی‌كه این كار ارزشمند با همت كارشناسان شركت فولاد مباركه و شركت‌های پیمان‌كاری داخلی یاد شده انجام گرفته است، گام مهمی در صنعت درایوهای مخصوص ادوات حمل و نقل در كشور برداشته شده است تا جائی كه دیگر صنایع نیز می‌توانند در صورت نیاز از این درایوها در ابعاد و با قابلیت‌های متنوع با سطوح مختلف ولتاژ استفاده نمایند. 

وی ادامه داد: با ساخت داخل شدن این‌گونه درایوها وابستگی به شركت‌های خارجی از بین رفته است، ضمن آنكه مشكلات خط تولید در انتقال كلاف‌های نوردسرد به خط بازپخت مرتفع شده است.

 

بیشتر ...